KLIENCI:

  • plansza1
  • plansza2
  • plansza3

Copywriting skojarzeniowy

Copywriter jako ogrodnik

Każdy copywriter powinien być dobrym ogrodnikiem. Drzewko skojarzeń, czyli mówiąc bardziej naukowo mapa myśli to bezcenna pomoc naukowa. Pisanie tekstów na strony internetowe lub haseł reklamowych nie jest procesem, który można uruchomić na zawołanie. Oczywiście sprawny i doświadczony copywriter może zabrać się za pisanie "z automatu". Nie mniej próba odnalezienia właściwego klucza powinna zająć więcej niż 5 minut. W przeciwnym razie posłużymy się uniwersalnym wytrychem, który może okazać się już nieco zardzewiały. Teksty na www lub hasła reklamowe nie lubią, gdy się je otwiera na siłę.

Copywriter i jego drzewko

Copywriting podlewany pomysłami

Redagując teksty na www, hasła reklamowe lub lead artykułu warto "zasadzić" drzewko skojarzeń i "podlewać" je pomysłami, aż "wykiełkuje" pożądany efekt. Załóżmy, że nasze zlecenie polega na wymyśleniu nastrojowego tekstu promującego sok malinowy. Copywriter przystępując do realizacji zadania powinien wypisać sobie lub rozrysować w formie graficznej plan skojarzeń, wokół których można zbudować przekaz. Copywriter nie jest samowystarczalny, ani oderwany od rzeczywistości. Copywriting oprócz inwencji własnej autora żywi się ciekawymi synonimami, odwołaniami do tytułów książek, cytatów filmowych, które wzbogaciły język potoczny, przysłowiami, bieżącymi wydarzeniami ze świata polityki, sportu i kultury. Naprawdę jest z czego wybierać. Trudno trafić w dziesiątkę bez przygotowania mapy myśli. Oczywiście zdarzają się złote strzały, ale…

Copywriting z życia wzięty

Copywriter na co dzień

Załóżmy, że nasze zlecenie polega na wymyśleniu nastrojowego tekstu promującego sok malinowy. Przystępując do realizacji zadania warto wypisać sobie lub rozrysować w formie graficznej plan skojarzeń, wokół których można zbudować przekaz.

Przykład.

Sok malinowy - SOK: słodki, płynny, pyszny, owocowy, sok z żuka (film), wyciskać ostatnie soki (stąd pomysł: dobry od pierwszej do ostatniej kropli), wycisk, s O.K!, sokowirówka, itp.
Malinowy: owocowy, czerwony, pocałunek, malinka na szyi, pocałunek, "W malinowym chruśniaku" (wiersz B. Leśmiana), miłość, rozkosz, itp. Na podstawie skojarzeń powstaje tekst wykorzystujący motyw znanego, nastrojowego wiersza "W malinowym chruśniaku".

"W malinowym chruśniaku przed ciekawych wzrokiem…" – początek cudownego wiersza Bolesława Leśmiana dziś opowiada nie o pierwszych miłosnych uniesieniach, ale o pysznym soku malinowym firmy ….
Naturalne składniki oszołomią Twoje zmysły, poczujesz zapach świeżo zerwanych owoców, zobaczysz rozwrześniony las i zanurzysz się we wspomnieniach smaku dzieciństwa. W chłodne wieczory sok …. o smaku leśnych malin rozgrzeje Twoją duszę i ciało i przeniesie Cię w krainę dni pełnych słońca. Tradycyjna receptura strzeżona i przekazywana od pokoleń zawarta jest w każdej kropli soku …. Spróbuj soku … i zabłądź na chwilę w malinowym chruśniaku….