KLIENCI:

  • plansza1
  • plansza2
  • plansza3

Jak pisać reklamy Adwords

Pakiet przydatnych wskazówek AdWords

Ile znaków ma reklama AdWords, co to jest CTR, jak napisać skuteczny tekst, jak wyróżnić się na tle konkurencji?

Znajdziesz tu pakiet zasad i praktycznych wskazówek, które zapewnią Ci potrójną korzyść, czyli:

  • większą klikalność reklam Adwords

  • większy ruch na stronie internetowej

  • większą sprzedaż

Skuteczne reklamy AdWords

Na początek kilka ważnych pojęć i liczb

Skuteczna reklama Adwords to synteza wielu zasad Copywritingu ujęta w nagłówek, dwa wiersze tekstu właściwego oraz adres docelowej strony internetowej (adres URL). Miernikiem efektywności reklamy AdWords jest skuteczne koncentrowanie uwagi potencjalnych Klientów oraz oczywiście klikalność (CTR).

Co to jest CTR?

CTR (ang. Click Through Rate) – czyli współczynnik klikalności oznacza procentową relację między ilością kliknięć, a liczbą wyświetleń reklamy.

Wzór:

CTR = ilość kliknięć : liczba wyświetleń

Przykład:

Jeżeli reklama Adwords wyświetli się 100 razy, a kliknie w nią 10 Internautów, to CTR wynosi 10%.

Jaki CTR jest zadawalający?

  • Przyjmuje się, że wartość CTR powinna wynosić minimalnie 1-10%.

  • Celem jest oczywiście jak najwyższy CTR.

  • CTR w znacznej mierze zależy od branży, konkurencji, doboru słów /fraz kluczowych oraz treści reklamy.

Reklama Adwords – ile znaków?

Reklama Adwords może zawierać maksymalnie 130 znaków ze spacjami.

Limity znaków Adwords

Limitowana liczba znaków rozkłada się na 4 elementy:

  • nagłówek (max 25 znaków ze spacjami)

  • pierwszy wiersz (max 35 znaków ze spacjami)

  • drugi wiersz (max 35 znaków ze spacjami)

  • wyświetlany adres strony internetowej (max 35 znaków ze spacjami)

Aby pomóc Ci zwiększyć skuteczność Twoich reklam AdWords poniżej przedstawiam kilka ważnych i sprawdzonych wskazówek.

Reklamy Adwords - User Experience

Dopasuj język do swego Odbiorcy

Zasada UX (User Experience) polega na dopasowania argumentacji oraz języka do grupy docelowej. Dzięki temu potencjalny Klient na pewno zrozumie reklamę i będzie lepiej postrzegać ofertę, dlatego w pierwszej kolejności zastanów się, kto jest Twoim odbiorcą oraz, czy warto stosować fachową terminologię.

Przykład:

  • Teksty pod pozycjonowanie

  • SEO Copywriting

  • Long Tail SEO

Reklama Adwords - zasada KISS

Napisz mniej i uzyskaj więcej

Zasada KISS (Keep It Simple Stupid) w kontekście AdWords polega na utrzymaniu maksymalnej przejrzystości tekstu, dlatego redagując swoją reklamę:

  • pisz krótko i konkretnie

  • eliminuj „watę”, czyli zbędne wyrazy, które nie wnoszą nic do tekstu

  • precyzyjnie opisuj produkt za pomocą twardych przymiotników (np. „atestowany”)

  • używaj partykuł (słów wzmacniających sens wypowiedzi, np. „nawet” lub „aż”)

Reklama AdWords - nagłówek

Limit: 25 znaków

Wielu ekspertów uważa nagłówek za najistotniejszy element reklamy AdWords. Dlaczego? Wyniki badań Google wykazują, że 8 na 10 Internautów zainteresowanych reklamą zwraca uwagę wyłącznie na hasło. W związku z tym już na poziomie nagłówka:

  • koncentruj uwagę potencjalnego Klienta

  • wyróżniaj swoją reklamę/ofertę na tle konkurencji (Pokaż swoje USP – unikalną cechę sprzedaży)

  • eksponuj korzyści (pamiętaj, że Klient chce się dowiedzieć „co z tego będę miał”)

  • używaj słów kluczowych (PATRZ PONIŻEJ)

Reklama AdWords – słowa kluczowe

KIT - Key Insertion Tool (Narzędzie Wstawiania Słów Kluczowych)<

Twój potencjalny Klient chętniej klika w reklamy rozpoczynające się od tych samych słów, jakie przed chwilą sam wpisał do wyszukiwarki poszukując konkretnych produktów lub usług.

Możesz wykorzystać ten mechanizm wykorzystując funkcję KIT, która umożliwiają stosowanie słów kluczowych zamiast standardowego nagłówka.

Co to jest KIT?

KIT (Key Insertion Tool – Narzędzie Wstawiania Słów Kluczowych) to praktyczna funkcja w panelu planowania kampnii AdWords, która w miejsce nagłówka automatycznie wstawia słowo lub frazę kluczową reagujące na konkretne zapytanie Internauty.

Po co to wszystko?

Tekst (słowo lub fraza kluczowa) jest wyboldowany, dzięki czemu szybciej koncentruje uwagę.

Jak uruchomić funkcję KIT?

To bardzo proste. Wystarczy, że w miejsce nagłówka wpiszesz komendę: {Keyword: alternatywny tekst}.

Ponadto możesz na bieżąco wykorzystywać dostępne kombinacje automatycznego zapisu słów kluczowych:

  • keyword składający się wyłącznie z małych liter

  • keyword rozpoczynających się od wielkiej litery

  • keyword składający się z samych wielkich liter

  • keywords rozpoczynające się od słowa zapisanego wielkimi literami, a kolejne składające się z małych

  • keywords zbudowany wyłącznie z wielkich liter

Po co to wszystko?

Wielkie litery koncentrują uwagę, dlatego warto nimi zapisywać wyrazy, które są najważniejsze dla Twojego Klienta. Trzeba pamiętać, aby nie nadużywać tej techniki, ponieważ nadmiar wielkich liter sprawia, że tekst przestaje być czytelny.

Kiedy unikać wstawiania słów kluczowych?

Jeśli masz dużą konkurencją i większość firm promuje swoje usługi posługując się funkcją KIT lepiej wyróżnisz się z tłumu stosując oryginalne hasło lub eksponując na poziomie nagłówka konkretną korzyść.

Reklama AdWords – tekst właściwy

Limit: 2 x 35 znaków

Do dyspozycji masz zaledwie 70 znaków ze spacjami. To niewiele, aby zaprezentować kompleksowość oferty, unikalne cechy sprzedaży, wszystkie korzyści i dodatkowo zachwycić Klienta oryginalną stylistyką.

Co więcej nie ma jednego przepisu, gdyż skuteczność reklam zależy od specyfiki grupy docelowej, konkurencji i innych zmiennych.

Mam dla Ciebie jednak dobrą wiadomość, ponieważ istnieją uniwersalne metody, które zwiększają skuteczność reklam AdWords.

Reklamy Adwords - język korzyści

Konkretny zysk

Potencjalny Klient nie kupuje produktów lub usług, tylko korzyści, dlatego przekaz musi udzielać konkretnej odpowiedzi na pytanie „co z tęgo będę miał”?

Przykład:

Profesjonalny SEO Copywriting (informacja)
Zajmiesz wysokie miejsce w Google (korzyść)
Większy ruch na Twojej WWW (korzyść)
Zwiększysz sprzedaż (korzyść)

Reklama AdWords – personalizacja tekstu

Interakcja z Klientem

Jak w każdej reklamie personalizuj tekst, aby skrócić dystans, nawiązać interakcję oraz profilować swoją ofertę jako dedykowany produkt lub indywidualną usługę.

Zwracając się bezpośrednio do Internauty likwidujesz barierę „Firma-Klient” i zyskujesz partnerski wizerunek eksperta.

Przykład:

Realizujemy zlecenia 24/7
Pracujemy dla Ciebie 24/7

Reklama AdWords – używanie ceny

Bezcenne informacje

Cena w Twojej reklamie AdWords ma pozytywy wpływ na Klienta (chyba, że jest znacząco wyższa niż u konkurencji). Dlaczego?

  • Natychmiast informujesz o szczegółach.

  • Twoja oferta jest natychmiast bardziej namacalna i wiarygodna.

  • Zyskujesz przewagę nad konkurencją, która nie podaje swoich cen.

Pamiętaj, aby być wiarygodnym i podawać prawdziwe ceny, w przeciwnym razie możesz narazić się na negatywną reakcję Klientów.

Przykład:

Szkolenia Copywriting
8 modułów & 16h praktycznej wiedzy
Tylko 1290/os lub 1690/2os. Sprawdź

Reklamy Adwords – gratisy i bonusy

Oferta specjalna

Mniej zamożna grupa docelowa preferuje określenie „za darmo”, bardziej zamożna „bezpłatnie”, ale wszyscy ich przedstawiciele chcą otrzymać coś gratis.

Pamiętaj, aby bonusy stanowić realną wartość, tak aby reklama naprawdę kusiła konkretną wartością dodaną.

Przykład:

Szkolenie Copywriting
Praktyczna wiedza Full Service
Indywidualna konsultacja gratis

Reklamy AdWords - wielkie litery w tekście

Zwracaj uwagę Klienta

Aby skoncentrować uwagę Internautów możesz rozpoczynać wszystkie wyrazy wielką literą (oprócz spójników i przyimków.

Przykład:

Profesjonalne Teksty WWW
Pokaż Firmę od Najlepszej Strony
Pokaż Język Konkurencji – Sprawdź

Reklamy AdWords – precyzyjne opisy

„Certyfikowany” Vs. „Wyjątkowy”

Przymiotniki, które nic nie znaczą są wrogiem reklamy. Pisząc swoje AdWordsy pamiętaj aby możliwie dokładnie opisywać swoje produktu lub usługi posługując się precyzyjnymi przymiotnikami.

Konkretne informacje:

  • aktywizują do klikania

  • budują profesjonalny wizerunek firmy

  • zapewniają przewagę nad konkurencją ogólnymi ofertami

  • dostarczają ważnych szczegółów potencjalnym Klientom

Reklamy AdWords – intrygujące pytania

Zainteresuj Klienta

Odpowiednio zadane pytanie personalizuje tekst, ponieważ stawia potrzeby Klienta na pierwszym miejscu, daje gotowe rozwiązania problemu oraz wzbudza naturalną ciekawość odbiorcy. Pamiętaj, aby Call2Action aktywizował do kliknięcia po odpowiedź.

Przykład:

Skuteczny SEO Copywriting
Chcesz być w pierwszej 10 Google?
Zamów teksty SEO - kliknij

Reklamy Adwords - aktualne teksty

Promocja na bieżąco

Pamiętaj, że rzeczywistość kreuje reklamę, dlatego redagując swoje reklamy AdWords możesz wykorzystać motywy z bieżących wydarzeń politycznych lub wątków z popkultury. Dzięki tej technice puszczasz oczko do swoich potencjalnych Klientów, wzbudzasz ich zainteresowanie oraz podkreślasz aktualność swojej oferty.

Pamiętaj aby pisać zgodnie z kalendarzem, dzięki czemu wykorzystasz święta i długie weekendy jako dodatkowy argument promocyjny.

Reklamy AdWords – oryginalne teksty

Oferta specjalna

Redagując reklamy AdWords staraj się używać oryginalnego słownictwa, gry słów oraz określeń, które podkreślają unikalnych charakter oferty.

Pamiętaj, aby wygospodarować kilkanaście znaków na konkretny Call2Action zgodny z zasadą NOR (Najbardziej Oczekiwaną Reakcją).

Zakazane Reklamy Google

Czerwone światło

Reklamy AdWords są cenzurowane przez Google, dlatego m.in. nie wolno:

  • reklamować alkoholu, papierosów, treści o charakterze pornograficznym, środków psychotropowych i dopalaczy,

  • używać określeń powszechnie uznanych za wulgarne,

  • propagować treści szowinistycznych i rasistowskich.

Reklamy AdWords – podsumowanie

12 zasad redakcyjnych

  1. Pamiętaj, że masz do dyspozycji 130 znaków (wraz z adresem internetowych)

  2. Zdefiniuj User Experience swojej grupy docelowej

  3. Pisz zgodnie z regułą KISS (prostota przekazu)

  4. Pisz językiem korzyści (koncentruj się na potrzebach Klienta)

  5. Korzystaj KIT - Key Insertion Tool (Narzędzia Wstawiania Słów Kluczowych)

  6. Personalizuj tekst (zwracaj się bezpośrednio do Klienta)

  7. Podawaj cenę produktu/usługi

  8. Informuj o gratisach i bonusach

  9. Precyzyjnie opisuj swoją ofertę

  10. Zadawaj intrygujące pytania

  11. Dbaj o aktualność tekstów

  12. Przyciągaj uwagę i aktywizuj na poziomie Call2Action

Mam nadzieję, że artykuł pomoże Ci napisać skuteczną reklamę AdWords

Powodzenia!