KLIENCI:

  • plansza1
  • plansza2
  • plansza3

Na czym polega nowoczesny copywriting?

Copywriting = technika SEO + systemy marketingu + psychologia reklamy + talent

Talent na szarym końcu? W zasadzie można byłoby go umieścić na początku, choć w moim przekonaniu nie jest on decydującym czynnikiem, który decyduje o spektakularnym sukcesie tekstu. copywriting to sztuka użytkowa reklamy, w której wartość artystyczna musi być kompatybilna z walorami technicznymi. Forma nie może zdominować treści. Copywritng to także sztuka kompromisu, ponieważ instynkt copywriera i naturalna chęć do popisywania się - w dosłownym i przenośnym znaczeniu tego sformułowania - jest bardzo duża. copywriting zna przypadki genialnych haseł i tekstów wymyślonych na poczekaniu. Jednak nowoczesny copywriting opiera się na systemowej, uporządkowanej pracy.

Copywriting pod lupą

Dobry copywriternie może pisać w oderwaniu od rzeczywistości wirtualnej. Skuteczny copywriting opiera się przede wszystkim na znajomości technik pozycjonowania. Teksty na strony internetowe i hasła reklamowe oczywiście muszą krzyczeć głośno i wyraźnie, natomiast gdy będą pozbawione fraz SEO i słów kluczowych - pozostaną bez echa. Techniki SEO oczywiście nie polegają na rzucaniu "słów na wiatr", tzn. implementowaniu fraz i słów kluczowych w dowolnej ilości i gdzie popadnie. Nieumiejętne nasycanie tekstu może spowodować, że Google zinterpretuje teksty na www lub artykuły sponsorowane jako SPAM.

Systemowy copywriting

Nie trzeba wyważać otwartych już drzwi. Eksperci dawno wypracowali system porządkujący chaos w głowie copywritera. Aida to prawdziwy rozkład jazdy. Każda litera systemu: A — Attention (uwaga), I — Interest,D — Desire (pożądanie) oraz drugie A — Action (działanie) wyznacza konkretną kolejność akapitów i poszczególnych warstw tekstu. System został opracowany przez psychologa, specjalistę od reklamy i językoznawcę. Nic dziwnego, że jest skuteczny. Cały czas idziemy do przodu, copywriting się rozwija, dlatego AIDA ewoluuje w AIDAS. Specjaliści dorzucają w czytelnikom w prezencie jeszcze jeden element, który ma na imię "S". S jak Satisfaction!

Copywriting u psychologa

copywritermusi być psychologiem i jednocześnie chorować na kontrolowane zwielokrotnienie jaźni. Autor realizując zadanie musi wejść w skórę swojego zleceniodawcy, a za chwilę założyć buty jego potencjalnego klienta. Empatia, świadome oddziaływanie na emocje oraz wykorzystywanie elementów psychologii społecznej, sprawiają, że copywriting jest skuteczny.

Copywriting, czyli copywriteri jego talent

Bez talentu nic z tego nie będzie. Oczywiście, można redagować teksty bardzo poprawnie, wręcz książkowo. Nie mniej chropowaty styl i lekko zardzewiała klawiatura będzie raziła zmysł estetyki potencjalnego czytelnika (klienta). Naturalna swoboda przelewania myśli na ekran (papier) to bezwzględny fundament copywritingu.

CDN

Pozdrawiam. Nocnycopywriter Odwiedź www.nocnycopywriter.pl www.tekstynastrone.com