KLIENCI:

  • plansza1
  • plansza2
  • plansza3

Pisanie tekstów, czyli sztuka użytkowa reklamy

Teksty na stronę a ich proporcje

Profesjoanlny copywriting, w tym przypadku pisanie tekstów na strony internetowe rządzi się swoim prawami. Efektywne teksty na www muszą być odpowiednio „wyważone”. W związku z tym copywriter musi trzymać swoje naturalne predyspozycje językowe oraz temperament słowotwórczy na krótkiej smyczy. Zawodowy copywriter musi z aptekarską dokładnością odmierzać proporcje pomiędzy warstwą merytoryczną a „hałaśliwym” przekazem reklamowym.

Copywriter z linijką w ręku

Na szczęście istnieje system AIDA, który narzuca schemat konstrukcyjny tekstu. Właściwą siłę oddziaływania strony internetowe w znacznym stopniu determinuje jej treść. Bez względu na grupę docelową oraz opisywany produkt/usługę nie wolno dać się całkowicie ponieść fantazji. Dyscyplina gwarantuje, że teksty na stronę nie będą wartością samą w sobie, ale dostarczą konkretnych informacji, uwypuklą wymierne korzyści, wyraźnie wskażą rzeczywiste USP unique selling proposition oraz zachęcą do działania (call to action).

Teksty na www słodkie jak cukierki

Zbyt duża ilość „cekinów” marketingowych i makijażu może spowodować efekt przeciwny niż chcemy osiągnąć. Nadmiar fajerwerków słowotwórczych może wywołać pożar. Jednym zdaniem: co za dużo to nie zdrowo. Jeśli błyskotliwe hasła reklamowe wykorzystujące przewrotną grę słów i siłę skojarzeń implementujemy z umiarem, wówczas są zdecydowanie bardziej widoczne, a ich siła promocyjna jest większa. Nasycenie tekstu błyskotkami zdewaluuje rzeczywistą wartość usługi lub produktu oraz zdecydowanie obniży siłę przekazu. Pamiętajmy - teksty na strony internetowe nie lubią przesady!

Pisanie tekstów twardych jak skała

Teksty na stronę internetową muszą bezwzględnie zawierać nagie argumenty sprzedażowe pozbawione panierki reklamowej. Profesjonalny copywriting polega jednak na perfekcyjnej werbalizacji myśli, co oznacza, że suche informacje trzeba zredagować w możliwie atrakcyjny sposób, aby nie zanudzić i nie przytłoczyć faktografią potencjalnego klienta. Copywriter sam musi zdecydować o najlepszej formie biorąc pod uwagę charakter grupy docelowej.

Pozdrawiam, NocnyCopywriter

www.nocnycopywriter.pl www.tekstynastrone.com