KLIENCI:

  • plansza1
  • plansza2
  • plansza3

Profesjonalny copywriter

Co to jest copywriting?

Copywriting to pojęcie, które w każdej literze mieści wiele obszarów biznesu - od contentu, www, (teksy na strony internetowe), przez techniki sprzedaży, reklamy ATL, BTL i POS, e-marketing, dziennikarstwo sponsorowane, Public Relations, aż po Social Media. Warto zwrócić uwagę, że wszystkie wymienione dziedziny są bardzo pojemne i obejmują nieskończenie wiele kategorii szeroko rozumianej promocji. Tym samym copywriting można porównać do cebuli o nieskończeniu wielu warstwach, której obieranie ma na celu doprowadzenie do płaczu konkurencji.

Skuteczny copywriting

Jakie korzyści zapewnia copywriting?

Miarą skuteczności copywritingu są oczywiście konkretne efekty sprzedażowe i promocyjne Profesjonalne teksty przekładają się na wymierne korzyści, współdecydujących o rozwoju biznesowym przedsiębiorstw oraz ich wizerunku. To jednak nie wszystko. Copywriting oprócz funkcji typowo reklamowych pełni funkcję pozycjonującą, od której zależy potencjał SEO firm oraz przede wszystkim witryn internetowych.

Profesjonalny copywriting

Na czym polegają techniki copywritingu?

Panuje przekonanie, że copywriting to jedynie, tzw. lekkie pióro oraz zdolność oryginalnej werbalizacji myśli. To tylko jedna strona medalu, a raczej jej skromna część. Jego awers stanowi umiejętność metamorfozy sugestii i pomysłów w wartościowy tekst, intuicyjna zdolność dostosowania stylistyki do konkretnej branży oraz oczekiwań grupy docelowej klientów. Rewers to warsztat, znajomość psychologii copywritingu (m.in. model Miltona, metody NLP, perswazja sprzedażowa, empatia, personalizacja), zasad konstrukcyjnych (m.in. AIDA, KISS, hierarchii WWW), technik naturalnego pozycjonowania (SEO) i optymalizacji tekstów w CMS w oparciu o analizy przeprowadzone w Google AdWords.

Copywriter pod lupą

Kim jest copywriter?

...a raczej kim powinie być copywriter? Człowiekiem renesansu, który łączy swoje naturalne zdolności tworzenia tekstów i nieograniczoną kreatywność z wiedzą na temat reklamy, e-marketingu oraz twardymi informacjami dot. SEO. Dobry copywriter musi być jednocześnie, a może przede wszystkim sprzedawcą oraz ekspertem ds. wizerunku. Jeśli proporcje zostają zachwiane to sygnał dla copywritera, że powinien pracować nad swoim warsztatem. Paradoks polega na tym, że odłożenie wszystkich "twardych" zasad na bok skutkuje czasem wielkim sukcesem, w postaci rewolucyjnego hasła lub tekstu. Nie mniej rewolucyjny content powstaje w oparciu o obserwacje rynku, analizę potrzeb grupy docelowej oraz inne kryteria. Trudno więc nie mówić o warsztacie i konkretnych zasadach tworzenie profesjonalnych tekstów.