KLIENCI:

  • plansza1
  • plansza2
  • plansza3

SEF – Search Engine Friendly

Optymalizacja Stron Internetowych pod kątem SEF

Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa dobrze pozycjonowała się w Google, zależy Ci aby zwiększyć ruch na swojej witrynie oraz, aby Internauci polecali sobie Twoje linki, to musisz zadbać o o optymalizację pod kątem SEF. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.

SEF - Search Engine Friendly

Co to jest SEF?

SEF (ang. Search Engine Friendly), czyli w wolnym tłumaczeniu „strona przyjazna wyszukiwarce” oznacza witrynę, która jest wartościowa i przyjazna z punktu widzenia użytkownika. W tej bardzo ogólnej definicji mieści się wiele zagadnień związanych z typografią, zasadniczym contentem WWW , zapleczem SEO, mediami społecznościowymi, grafiką oraz dodatkowymi aplikacjami i modułami, które współtworzą zawartość strony internetowej.

SEF – przyjazna strona internetowa

Korzyści z pozycjonowania są oczywiste i nikogo nie trzeba przekonywać, że o sukcesie firmy współdecyduje wysokie miejsce w wyszukiwarce. W związku z tym zasadnicze pytanie brzmi: „Jak tanio i szybko wypozycjonować się w Google” Odpowiedź jest dość prosta - w pierwszej kolejności należy zadbać, aby strona internetowa była przyjazna dla Internautów.

Zanim przejdę do konkretów chciałbym odpowiedzieć na 2 dodatkowe pytania.

Po pierwsze: dlaczego posłużyłem się określeniem „Internauci”?

Mam tu na myśli zarówno potencjalnych Klientów z wielu różnych grup docelowych, jak i wszystkie Osoby, które z różnych względów są zainteresowane konkretnym tematem.

Przykład:

Moja strona jest o Copywritingu, więc moim celem jest przyciągnięcie potencjalnych Klientów zainteresowanych usługami pisania tekstów i Content Marketingiem, studentów którzy chcą dowiedzieć się czegoś na ten temat, adeptów Copywritingu oraz wszystkich Osób, którym ta wiedza może się przydać.

Po drugie: po co to wszystko?

Odpowiedź znów jest zaskakująco prosta. Im więcej osób odwiedzi stronę internetową wpisując do okienka Google konkretne hasła (frazach SEO) lub wejdzie na nią posługując się poleconym linkiem, tym lepszą uzyskamy pozycję w Google. Oczywiście nie jest to jedyny warunek, ale za to jeden z najważniejszych.

SEF – Optymalizacja stron

Jako, że naszym nadrzędnym celem jest uzyskanie wysokiej pozycji w Google musimy zachęcić Internautów do częstego odwiedzania strony internetowej oraz polecania linków kierujących ruch w sieci do naszej witryny.

Co to znaczy w praktyce?

Aby strona internetowa była wartościowa dla Internautów musi wyróżniać się ładnym layoutem, przejrzystą strukturą, funkcjonalnością, oraz przede wszystkim dobrą treścią. Z tej wyliczanki wynika, że o potencjale SEF decyduje udział grafika, developera oraz copywritera, dlatego już na etapie projektowania strony warto pomyśleć o wszystkich wymienionych powyżej elementach.

SEF – Elementy

Chciałbym raz jeszcze podkreślić, że SEF to całokształt działań obejmujących wiele zagadnień oraz bieżącej aktualizacji strony, a nie szablon lub schemat, który można wdrożyć jednorazowo i zapomnieć o sprawie.

Aby skutecznie wypozycjonować stronę i zapewnić jej silną pozycję w Google trzeba należy zmienić wizytówką stronę internetową w mały (a najlepiej) duży portal wiedzy przydatnej z punktu widzenia Internautów (a więc potencjalnych Klientów + Osób zainteresowanych tematem”.

W tym celu należy zadbać, m.in. o wartościową treść, czyli:

  • dobre teksty SEO, które stanowią zasadniczy Content witryny (m.in. strona główna, „O nas”, „Oferta” „Kontakt” i dodatkowe zakładki). Tutaj trzeba pamiętać, aby koncentrować się na korzyściach Klienta, a nie nudnej autoprezentacji

  • zaplecze SEO, czyli tzw. Long Tail WWW (m.in. blogi, aktualności, FAQ)

  • integrację strony z portalami społecznościowymi (wato zdywersyfikować Facebooka o Google+ oraz Twittera)

  • Video Marketing (filmik/i na stronie oraz przemyślane zarządzanie kontem na You Tube)

Chodzi o to, aby nawiązać interakcję z Użytkownikiem oraz dostarczać Im wartościowych informacji i fachowej wiedzy, której potrzebują. Oprócz dostarczenia pakietu wskazówek, porad lub inspiracji zyskujemy jednocześnie opinię profesjonalistów, którzy po prostu znają się na tym, co robią.

SEF – istota pozycjonowania

Wiele osób zapomina, że Google to wyszukiwarka treści. Biorąc pod uwagę obowiązujące aktualne kryteria indeksowania stron i zasady przyznawania im określonej pozycji, trzeba pamiętać, że wartościowy content odgrywa zasadnicze znaczenie.

Jednak to nie wszystko. Zasady SEF sprawiają, że wartościowy content prezentowany jest w przemyślany sposób, czyli taki, który gwarantuje Użytkownikom witryny maksimum korzyści.

Przeczytaj kolejny artykuł

SEO + SEF = Content Marketing